این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
دفتر مرکزی: تهران-خیابان مطهری-خیابان سلیمان خاطر-کوچه درفش-پلاک 8 تلفن: 88834162-021

تاریخچه شرکت عطاردیان:

شركت توفان در سال  1342 تاسيس شد و به عللي در سال 1366 فعاليت آن متوقف و ادامه كارهاي آنرا شركت عطارديان كه در همان سال تأسيس شد بعهده گرفت و  به علت حسن شهرت و سوابق كاري بلافاصله دو پروژه مهم به آن ارجاع شد , پروژه شهرك مسكوني ايستگاه راه آهن سيرجان و پروژه ترميم پايه هاي آسيب ديده بتني پل قطور.

پروژه هاي مهمي كه به وسيله آقاي مهندس محمد عطارديان و همكاران ايشان انجام گرفته است مجموعا بالغ بر بيش ازيك هزار كيلومتربزرگ راه, راه اصلي و فرعي, راه آهن و بيش از ششصد هزار متر مربع ساختمانهاي مسكوني ,  صنعتي و غيره مي باشند.

نوآوري ها و گزيده اي ازكارهاي مهمي كه توسط شركت اجرا شده :

بازسازي پايه هاي بتني آسيب ديده پل قطور

پل قطور با 448 متر طول و 148 متر ارتفاع گفته مي شود بزرگترين پل قوسي در منطقه خاور ميانه است و بدليل موقعيت سوق الجيشي خاص پل كه در جنگ تحميلي تنها راه ارتباط ايران با اروپا بود ، دشمن مصرانه براي تخريب آن تلاش ميكرد. همانگونه كه در حملات خود خسارتهاي فراواني به آن وارد كرد ولي به همت كارشناسان ايراني به قطع ارتباط ايران و اروپا توفيق نيافت.
با توجه به نقش پل از نظر استراتژيكي و لزوم  استمرار تردد بر روي آن ، روشهاي بكار گرفته شده براي تامين ايستائي پل و سپس تخريب پايه ها و بازسازي آن از اهميت فراواني برخوردار بود. شيوه عملكرد بطريقي بود كه نه توجه هواپيماهاي جنگي دشمن جلب شود و نه حتي يكروز ارتباط ترابري ايران و اروپا قطع گردد.

پروژه ترميم اسكله هاي بتني بندر امام خميني

سازه هاي بتني بندر امام خميني (ره) در نتيجه نفوذ يون كلر و ايجاد خوردگي در آرماتورهاي موجود در بتن سبب خرابي هاي غير قابل تصوري در قسمتهاي مختلف اين سازه هاي مهم شده بود كه اين شركت با طرحهاي ابداعي خود براي ترميم خرابيها و آب بند نمودن بخشهايي از اين سازه به منظور جلوگيري از تماس مستقيم آب دريا با بخش در حال ترميم و همچنين براي اولين بار در ايران استفاده از روش بتن پاشي (شاتكريت) با بتن تر براي ترميم سازه هاي بتني انجام داد كه آزمايشهاي مقاومت بتن در محل هاي ترميم شده در حد مقاومت بتن با روش معمولي قالب بندي و بتن ريزي بوده است.
بهسازي بزرگراه ورودي بندر امام خميني

در پروژه هاي بهسازي و ترميم راه معمولاً در نقاطي كه احتياج به اصلاح خط پروژه و بالا بردن رقوم آن باشد بطور كل قشر آسفالت جمع آوري و با استفاده از مصالح سنگي رقوم پروژه اصلاح و مجدداً سطح نهايي آسفالت
اجرا مي شود ، كه اين مسئله هزينه هاي گزاف تخريب و جمع آوري آسفالت قديم و نيز اجراي يك لايه اضافه مصالح سنگي را در بر خواهد داشت. اما اين شركت براي اولين بار در پروژه بهسازي بزرگراه بندر امام خميني (ره) جهت انجام چنين كاري بدون تخريب و جمع آوري آسفالت قديم با استفاده از دستگاه شيار زن ابداعي خود شيارهايي بصورت دندانه هاي شانه در جهت طولي و عرضي به منظور درگير نمودن مصالح سنگي و جلوگيري از سُر خوردن آن بروي سطح آسفالت ايجاد كرده و سپس لايه هاي سنگي را اجرا نمود همچنين در طرح اختلاط آسفالت بكار گرفته جهت روكش با توجه به گرمسير بودن منطقه و نبود قير 50-40 در داخل كشور ( قير سازگار با مناطق گرمسير ) با استفاده از كاهش درصد قير و جايگزين نمودن فيلر سنگي (سيمان) بجاي قير كاسته شده به منظور پايين آوردن فضاي خالي آسفالت اقدام نمود ، كه اين مسئله علاوه بر كمك به جلوگيري از هر گونه قيرزدگي باعث افزايش 30% مقاومت مخلوط آسفالت نيز گرديد.

عبور از خور جعفري و نمك

وجود لايه هاي نمك و لجن در عمق 15-10 متري آب داخل خور و احتمال شكسته شدن و حل شدن نمك بستر در آب منجر به نشستهاي غير مجاز براي خاكريز راه عبوري از خور مي گشت و مي بايست به هر طريق ممكن لايه نمك برداشته شده و تا حد ممكن لايه عميق لجن نيز تخليه شده و به بستر مطمئن تري جهت احداث خاكريز رسيد ، ولي با توجه به عمق زياد آب خور و حالت باتلاقي زمين امكان استفاده از ماشين آلات جهت لجن برداري به لحاظ هزينه هاي گزاف و زمان بر بودن آن منتفي بوده است. براي عملي شدن اين ايده و جلوگيري از فرار مصالح خاكريز موقت بارگذاري در داخل آب و همچنين براي شكستن لايه نمك و كنار زدن لجن هاي زير آن ، لازم بود كه بار متمركز جسم جاده را روي لايه نمك تا آنجا فشار داد كه نمك هاي شكسته شده و لجن زير آن به اطراف رانده شود و جاده در بستر محكم قرار گيرد. براي اين كار با استفاده از ماسه بادي و لايه هاي ژئوتكستايل اين بارگذاري انجام شد و جاده در كمترين زمان ممكن با هزينه بهينه انجام شد و نشست جاده پس از اجرا در حدود سالانه 5 سانتيمتر بوده است. اهميت اين جاده در ارتباط بين پتروشيمي هاي متعدد منطقه ويژه و بستر عبور تاسيسات زير بنائي (برق ، آب ، گاز و مواد اوليه) كنار جاده بوده است.


پل ورودي فرودگاه ماهشهر

بر اساس گزارشهاي سازمان مديريت و برنامه ريزي در كشور ما پروژه هاي عمراني بطور متوسط در سه برابر زمان پيش بيني شده به پايان ميرسند. در حاليكه اين شركت بخش عمده كارهاي خود را به موقع به پايان رسانده و در بعضي از آنها حتي سريعتر از برنامه پيش بيني شده انجام داده است. مانند پروژه مذكور كه تقريباً در 70% زمان و 9 ماه زودتر از مدت پيش بيني شده عمليات اجرايي آن پايان يافته است و علاوه بر جنبه هاي اقتصادي آن ، ضامن سلامتي عده زيادي از هموطناني بود كه در اين محور تردد ميكردند.